Tross den nye EU-lovgivningen, holder vi på vårt løfte og tilbyr kunder rettferdig returrett.
Slik gjør du når du skal returnere varer:
- Send tilbake varen innen 60 dager.
- Gjennomfør din digitale returregistrering ved å logge inn på "Min konto" (linkable to the login page). Velg "Bestillinger" og den relevante fakturaen. Klikk så på retur og følg instruksjonene. Dersom du registrerer din retur digitalt, reduseres tiden det tar før kreditten eller refusjonen din behandles.
- En returregistrering kan endres. Ved å gå til 'Returer'-seksjonen på "Min konto" (linkable to thelogin page) kan du slette eller legge til varer. Vær oppmerksom på at det ikke er mulig å slette en returregistrering helt. En vare kommer fortsatt til å være merket som retur, selv om du bestemmer deg for å beholde alle varene. Våre systemer kommer automatisk til å justere informasjonen dersom returen ikke gjennomføres.
- Med digitale returer reduseres kredittiden. Vennligst følg derfor nettprosedyren, eller kontakt vår kundeservice hvis du foretrekker det.
- Alternativt kan du legge ved den tilsvarende følgeseddelen i pakken slik at vi kan kreditere din kundekonto så snart som mulig. Med dette alternativet er kredittiden lenger.
- Varer som er brukt, kan ikke sendes tilbake (unntatt ved material- eller produksjonsfeil)
- Returner varen i originalemballasjen dersom den fortsatt er i god stand - ellers kan du gjerne bruke en annen emballasje.
- Bruk det forhåndsbetalte returklistremerket og lever pakken i en pakkebutikk.
- Glem ikke å ta vare på returkollinummeret du får av innleveringsstedet til returen er fullført.
- Ikke legg ved en ny bestilling eller ønske om annen størrelse på returetiketten. Legg inn en ny bestilling på nettsiden vår www.bonprix.no eller ring vår kundeservice. Slik unngår du unødvendig forsinkelse.
- Du kan alltid kontakte kundeservice hvis du har spørsmål på telefonnummer 21 05 57 30
- Returadresse:
bonprix Handelsgesellschaft mbH
c/o Postnord
Alfaset 3.
Industrivej 25
0668 Oslo
Vær oppmerksom på at det debiterers et returgebyr på 49,- kr. ved retur.
Ved tvist henviser vi til Forbrukerrådet, vi følger alltid deres anbefalinger.
Loven om forbrukerkjøp, som ivaretar dine interesser som kunde, gjelder naturligvis også når du handler hos oss.
Dersom du ikke er fornøyd med håndteringen av en sak, kan du selv ta direkte kontakt med Forbrukerrådet.
Forbrukerrådet
Skippergata 8
0152 Oslo