Kjøpsvilkår

All viktig informasjon finner du i våre kjøpsvilkår.

Så enkelt kan du nå oss!
Kundeservice: 21 05 57 30


Åpningstider
Åpent mandag til fredag mellom klokken 10.00 og 18.00.

E-post: 
service@bonprix.no

Spørsmål på e-post som gjelder kjøp/bestilling besvares innen 48 timer på hverdager.

Adresse:
bonprix Handelsgesellschaft mbH
c/o Direct House Oslo AS
Postboks 73
0614 Oslo

 

Ansvarlig utgiver:

bonprix Handelsgesellschaft mbH
Haldesdorfer Straße 61
22179 Hamburg
Tyskland

Organisasjonsnummer:

918 841 725.

 

Kjøpsvilkår

Nedenfor finner du informasjon om alt som kan være bra å vite og som hjelper deg slik at du kan føle deg trygg når du handler hos oss, f.eks. våre kjøpsvilkår, priser, betalingsalternativer, angrerett samt personopplysninger.

bonprix kjøpsvilkår

Priser og avgifter

I alle priser inngår det en moms på 25 %. Skulle momsen endres, forbeholder vi oss retten til å justere prisene våre med tilsvarende beløp.
Våre priser endres bare av omstendigheter som bonprix ikke rår over, f.eks. vesentlig endrede råvarepriser, valutaendringer eller endret moms.
Prisene som er oppgitt på internett / i katalogen, gjelder i hele katalogens gyldighetstid. Prisene som står i katalogen og i bonprix online shop er oppgitt eksklusive frakt og betalingsavgifter.
Vi reserverer oss for eventuelle trykk- og skrivefeil.

 

Våre avgifter per dags dato
Fraktkostnader 49.-
Returkostander 49.-
Fakturagebyr 19.-

Ekspedisjonsavgift 49.-

Betaling

  • Når du registrerer deg hos oss fortar vi en kreditsjekk og adresskontroll. Kredittsjekken vi gjør, registreres ikke i offentlige registre og er heller ikke synlig for andre foretak eller personer.

  • Betalingskort. Hvis du velger å betale med betalingskort, tilkommer det bare en ekspedisjonsavgift på 49,- kr. Ved eventuelle returer betales pengene tilbake til kortet ditt. Vi aksepterer Visa og Mastercard. Vi krypterer alltid betalingskortnummeret slik at kjøpet er trygt. Hvis du vil vite mer om sikkerheten rundt kortbetaling, kan du lese mer om krypteringen under betingelser for betalingskort.

  • bonprix faktura. Med bonprix faktura får du rentefri kreditt. Et faktureringsgebyr på 19,- kr. og ekspedisjonsavgiften på 49,- kr. kommer i tillegg. Hvis ikke fakturaen betales innen fristen, går faktureringsbeløpet automatisk til en bonprix-konto. Se videre betingelser for bonprix faktura.

  • bonprix konto. Ønsker du nedbetaling kan du søke om bonprix konto og dele det opp i maks 10 avdrag. Du betaler ikke faktureringsgebyr, derimot kommer en ekspedisjonsavgift på 49,- kr. i tillegg. Den effektive årlige renten er 24,90%. Den månedlige renten er 1,47 % eller minst 19,90 kroner. Minimumssatsen er 300 NOK eller 10 % av utestående saldo.

Hvis ikke annet er oppgitt, er den laveste ordregrensen som ekspederes, 200,- kr.
Ikke send forskudd. Vi tar ikke ansvar for f.eks. penger, sjekker og frimerker som sendes i brev.

Tilbud og rabatter

Tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker. Hvis du har fått en rabattkode, skriver vi både på internett og i katalogen hvor lenge tilbudet gjelder. Rabattkoden kan kun brukes en gang per kunde og kan ikke kombineres med andre rabattkoder.

Mindreårige

Loven forbyr bonprix å ekspedere bestillinger for personer under 18 år.

Kvalitetskontroll

For at varene våre skal holde god kvalitet og en bra passform, gjennomføres det en nøye kontroll av samtlige varegrupper.

Personopplysninger

bonprix er personopplysningsansvarlig for behandling av de personopplysninger du som kunde legger igjen hos oss. 
Dine personopplysninger behandles av oss for å kunne sikre og opprettholde vårt kundeforhold. Alle prosesser for behandling av dine personopplysninger (f.eks. innsamling, behandling og overføring) skjer hos oss i samsvar med lovfestede bestemmelser. Opplysningene som er nødvendige for ordreavviklingen, lagres. Ønsker du å motta tilbud via epost eller lignende må du gi oss eksplisitt samtykke til dette. Det kan du gjør ved å krysse av ruten for  "Abonnering av nyhetsbrev"  når du bestiller.

Computop Wirtschaftsinformatik GmbH og Concardis GmbH håndterer betalningsløsninger når du velger betalningsmåten kreditkort. Velger du betalningsmåten faktura så er det bonprix mbh som håndterer denne. 

Som kunde hos bonprix har du rett til å få informasjon om dine lagrede personopplysninger og hvordan de brukes én gang i året.

Hvis du vil korrigere noen av opplysningene, skriver du bare til:

bonprix Handelsgesellschaft mbH
c/o Direct House Oslo AS
Postboks 73
0614 Oslo

E-post: service@bonprix.no

Alle som handler hos oss, får automatisk neste katalog.

Force majeure

bonprix er fritatt fra konsekvensene av å unngå å utføre visse forpliktelser i henhold til denne avtalen, hvis utelatelsen er forårsaket av befriende omstendigheter i henhold til det som er angitt nedenfor og omstendighetene forhindrer, vanskeliggjør eller forsinker fullførelsen.
Som befriende omstendigheter regnes blant annet tiltak eller forsømmelse av myndighet, ny eller endret lovgivning, konflikt på arbeidsmarkedet, blokader, brann, sykdom blant personalet, oversvømmelse, sabotasje eller ulykker av større omfang. I force majeure inngår myndighetsbeslutninger som påvirker marked og produkter negativt, f.eks. beslutninger om varseltekster, import-/eksportforbud, salgsforbud m.m. eller en unormal nedgang i markedet.

Angrerett

For innkjøpene dine gjelder en angrerett på 60 dager etter at du har mottatt varen.
Du har som kunde rett til å åpne emballasjen og kontrollere at varen fungerer uten kostnader.  Angrefristen gjelder for alle internett- og katalogartikler. Du er som kunde ansvarlig for å kontrollere leveransen når du mottar den. Varen må sendes tilbake i uforandret stand. Hvis du bestilte flere varer enn den du returnerte, betaler vi likevel ikke tilbake gebyrene (dette er fordi at avgiftene er de samme uansett hvor mange varer du bestiller). Ved bruk av angreretten kan du selvsagt selv velge hvordan du vil vil returere varen, men vær obs på at du som kunde står  for kostnad av returfrakt.  Velger du å benytte returseddelen som følger med pakken din, blir returkostnaden 49,-kr., uansett pakkens størrelse og vekt. Det er du som kunde som står for transportrisikoen. Ta alltid vare på følgeseddelen til returen er avklart, for der finner du returkollinummeret ditt. Dette nummeret brukes alltid ved eventuelle reklamasjoner på Postnord. Alle pakker som forlater bonprix, er forsikret.  For mer  informasjon, ring 21 05 57 30

Du som forbruker må kontakte bonprix via epost, brev eller telefon med en klar og tydelig beskjed om din beslutning om å utøve angreretten. Du kan gjerne benytte deg av dette angreskjemaet:

Angreskjema


bonprix Handelsgesellschaft mbH
c/o Direct House Oslo AS
Postboks 73
0614 Oslo


Når vi har fått varen i retur og konstatert at den ikke er skadet, betaler vi tilbake det beløpet du har betalt innen 14 dager. Om din håndtering av varen innebærer en nedsatt verdi av denne, vil vi trekke fra summen som tilsvarer den nedsatte verdien.

For mer informasjon:

Kundeservice: 21 05 57 30

Åpningstider
Åpent mandag til fredag mellom klokken 10.00 og 18.00.
E-post: service@bonprix.no

Medlem i Virke Ehandel

bonprix er medlem av Virke Ehandel, som har satt opp en rekke bestemmelser for at du som kunde skal kunne handle trygt.
Trygg E-handel c/o Virke e-Handel, Postboks 2900 Solli, NO-0230 Oslo

www.tryggehandel.no/
www.virke.no/


Retur

  Slik gjør du det når du returnerer:

• Send tilbake varen innen 60 dager.
• Artikler som er brukt, kan ikke sendes tilbake (unntatt ved material- eller produksjonsfeil)
• Returner artikkelen i originalemballasjen
• Bruk det forhåndsfrankerte returklistremerket.
• Oppgi bare antall returnerte artikler på returskjemaet.
• Du må oppgi returårsak med et siffer på klistremerket på originalemballasjen (se tabell med kontrolltall. Slik hjelper du oss så vi hele tiden kan forbedre vår service og opprettholde våre høye krav til kvalitet.
• Ikke send en ny bestilling ved returen - heller ikke ved bytte! Dette skaper unødvendige forsinkelser. Ring kunderådgiveren hvis du vil legge inn en ny bestilling eller bytte en vare.

Du kan alltid henvende deg til din kunderådgiver på telefonnummer 21 05 57 30
Returadresse: bonprix Handelsgesellschaft mbH, c/o Postnord, Alfaset 3. Industrivej 25, 0668 Oslo

 

Du har alltid rett til å heve kjøpet hvis varen er utsolgt, forsinket eller ved reklamasjon.  Tilbakebetalning vil skje innen 60 dager. 


Refusjon
Når vi har fått varen i retur og konstatert at den ikke er skadet, betaler vi tilbake det beløpet du har betalt samt avgifter hvis hele bestillingen er returnert. Tilbakebetalingen skjer innen 60 dager.
Hvis du har betalt med betalingskort, betales beløpet tilbake til kortet ditt.
Hvis du har betalt med bonprix faktura eller bonprix konto, krediterer vi beløpet.


Reklamasjon og forbrukerbeskyttelse

Hvis du mottar en defekt eller feilekspedert vare, vil vi i bonprix stå for transportkostnadene.
Ring 21 05 57 30 ved retur eller reklamasjon.

Loven om forbrukerkjøp gir deg rett til å reklamere på en vare innen 3 år under forutsetning av at varen var defekt da den ble levert. Men ikke vent med å klage på feilen.
Ved tvist henviser vi til reklamasjonsnemden, vi følger alltid deres anbefalinger.

Loven om forbrukerkjøp, som ivaretar dine interesser som kunde, gjelder naturligvis også når du handler hos oss. Som alle store postordreforetak er vi medlem i Virke Ehandel, som har satt opp en rekke bestemmelser for å beskytte deg som kunde.


Skadde pakker
Transportforsikring
Alle forsendelser som sendes, er forsikret av bonprix. Om pakken og/eller innholdet er skadet når du mottar den/det, skal du omgående varsle utleveringsstedet om dette. Hvis skades oppdages først når forsendelsen åpnes, ringer du vår kundeservice. Hvis du oppdager at pakken er skadet når du åpner den, returnerer du den til oss.
Skadde varer erstattes kostnadsfritt av bonprix.


Leveringsmåte
Leveringstid
Vår målsetning er å alltid levere innen ca. 4-6 dager. Du henter pakken ved ditt lokale Postnord Mypack Pakkeutleveringssted Hvis vi ikke kan levere hele bestillingen samtidig, eller om den har blitt delt opp i forskjellige leveringsmåter, betaler du naturligvis bare for én levering. Hvis du ikke vil vente lenge på en restnotert vare eller har fått en ny beskjed om levering som du ikke godkjenner, kan du bare sende oss en e-post eller ringe til kundeservice på 21 05 57 30  så avbestiller vi eller kompletterer din restordre. bonprix tar ikke ansvar for skader som følge av at de varslede leveringstidene er overskredet.

Firmainformasjon

bonprix Handelsgesellschaft mbH
c/o Direct House Oslo AS
Postboks 73
0614 Oslo
Organisasjonsnummer: 918 841 725
Telefonnummer: 21 05 57 30

E-post: service@bonprix.no